| Podkreślanie wysokiej pozycji firmy w sektorze |
| Komunikowanie o dobrej reputacji w otoczeniu |
| Informowanie o dobrych relacjach z klientami i dostawcami |
| Ukrywanie informacji o złej kondycji finansowej przedsiębiorstwa |
| Ukrywanie złej atmosfery panującej w firmie (strajki, protesty, duża fluktuacja pracowników) |
| Przekazywanie nieprawdziwe informacje np. rzekomych właściwościach lub parametrach produktu |
| Zapewniając (niezgodnie z prawdą) o wysokiej jakości produktu |
| Ukrywając informacje niekorzystne np.: wadach produktu, niedostępność produktu w deklarowanym czasie, zawyżonej cenie, itp. |
| Odgrywanie roli osób profesjonalnych, podkreślając ich status społeczny, okazując sympatię |
| Autoprezentacja negatywna przez odgrywanie osoby nieporadnej, ujawnianie nieistotnych wad. itp |
| Ukrywanie braku wiedzy o podmiocie negocjacji, braku predyspozycji negocjacyjnych, itp. |
| Manipulowanie wyglądem zewnętrznym |
| Manipulowanie zachowaniami (kulturą osobistą, manierami) |
| Manipulowanie umiejętnościami interpersonalnymi (kompetencjami miękkimi i twardymi) |