Poniżej znajduje się lista typowych zachowań negocjatorów zmierzających do wywierania wpływu na drugą stronę w toku negocjacji. Proszę zaznaczyć od 1 do 5 zachowań, które Pan/Pani ewentualnie członkowie zespołu negocjacyjnego stosowali w tego typu negocjacjach.
Podkreślanie wysokiej pozycji firmy w sektorze
Komunikowanie o dobrej reputacji w otoczeniu
Informowanie o dobrych relacjach z klientami i dostawcami
Ukrywanie informacji o złej kondycji finansowej przedsiębiorstwa
Ukrywanie złej atmosfery panującej w firmie (strajki, protesty, duża fluktuacja pracowników)
Przekazywanie nieprawdziwe informacje np. rzekomych właściwościach lub parametrach produktu
Zapewniając (niezgodnie z prawdą) o wysokiej jakości produktu
Ukrywając informacje niekorzystne np.: wadach produktu, niedostępność produktu w deklarowanym czasie, zawyżonej cenie, itp.
Odgrywanie roli osób profesjonalnych, podkreślając ich status społeczny, okazując sympatię
Autoprezentacja negatywna przez odgrywanie osoby nieporadnej, ujawnianie nieistotnych wad. itp
Ukrywanie braku wiedzy o podmiocie negocjacji, braku predyspozycji negocjacyjnych, itp.